01-04-14

The Fault in Our Stars, John Green

Waarschijnlijk kennen de meeste van jullie dit boek wel: the Fault in Our Stars van John Green. Ik had er al zo veel over gehoord, dat ik het boek wel moest lezen. Op www.bol.com bestelde ik het boek, in het Engels. De echte versie lezen is altijd leuker dan een vertaling, vandaar. 
Ik ga jullie nu vertellen wat ik van dit boek vond!


Op de achterkant van het boek staat dit:

The Fault in Our Stars is award-winning author John Green's most ambitious and heartbreaking work yet, brilliantly exploring the funny, thrilling and tragic business of being alive and in love.

Despite the tumor-shrinking medical miracle that has bought her a few years, Hazel has never been anything but terminal, het final chapter inscribed upon a diagnosis. But when a gorgeous plot twist named Augustus Waters suddenly appears at Cancer Kid Support Group, Hazel's story is about to be completely rewritten.


Ik zal een korte samenvatting geven van het boek. Wees maar niet bang, ik verklap niets!

Hazel Grace heeft longkanker. Ze gaat, om haar moeder plezier te doen, naar de Cancer Kid Support Group. Hier komen allemaal kinderen met kanker samen om te praten. Op een dag komt Hazel bij de support group Augustus Waters, ook wel Gus genoemd, tegen. Door kanker is hij één been verloren. Voor Augustus is het liefde op het eerste gezicht.
Hazel verteld Augustus over haar favoriete boek: An Imperial Affliction, geschreven door Peter van Houten. Beide zijn ze erg benieuwd naar de afloop van dit boek, aangezien het een erg open einde heeft. Augustus mocht nog een wens doen, bij een stichting die wensen van zieke kinderen uit laat komen. De stichting regelt een vlucht, hotel en alles wat verder nog nodig is, en samen met Hazel en Hazel's moeder, gaat Augustus naar Amsterdam. Daar woont Peter van Houten. Van Houten is niet blij met hun bezoek, en vertelt eigenlijk niets over de afloop van An Imperial Affliction. Augustus en Hazel hebben verder wel een heel leuke tijd in Amsterdam.



Ongeveer halverwege krijgt het boek een heel andere wending dan ik had verwacht, heel leuk. Dit maakte het lezen een stuk interessanter. 

Ik heb dit boek met veel plezier gelezen. Ik hoor vaak van: dit is echt het beste boek ooit! Dat vind ik niet, ik vind het gewoon een mooi en leuk boek. Ik raad het je wel zeker aan om te lezen!

In juni komt de verfilming van dit boek uit. Dit is de trailer:



Ik ben erg benieuwd naar de film, en ik ga hem zeker kijken als hij uit is.

Hebben jullie The Fault in Our Stars al eens gelezen? En wat vonden jullie ervan?

Liefs, Isabel.

1 opmerking:

  1. ik kende het boek van naam...ben er nu wel erg benieuwd naar geworden!! wil die wending ook weten, lees boeken ook het liefst in hun eigen taal!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het altijd leuk als je een reactie achterlaat, ik lees ze allemaal!